Vzhľadom na to, že podnikateľské plány poskytujú stratégiu a projektujú do budúcnosti, musíte aktualizovať svoj podnikateľský plán na rôznych miestach vašej spoločnosti. Situácie, kedy je prospešné aktualizovať váš podnikateľský plán, sú:

podnikatelský plán

  • Noví konkurenti na trhu, u ktorých hrozí, že ovplyvnia časť vášho podnikania
  • Zmeny v ekonomike, ktoré ovplyvňujú vašu schopnosť plniť objednávky alebo schopnosti vašich zákazníkov kupovať váš produkt alebo službu
  • Príliv peňazí, ktorý vám umožní rozšíriť sa alebo pridať nového produktu do produktovej rady
  • Strata alebo získanie nových dodávateľov
  • Zmeny v odvetvových predpisoch alebo nové vládne obmedzenia ovplyvňujúce vaše podnikanie
  • Zmena kľúčového personálu
  • Zmena marketingových trendov, ktorá otvárajú nové príležitosti

Zhrnutie
Je nepravdepodobné, že prehľad vášho plánu stále zodpovedajúcim spôsobom popisuje spoločnosť, ktorú prevádzkujete dnes. Vaše zhrnutie by malo jasne opísať vaše obchodné ciele a prečo vaša firma vynikne medzi vašimi konkurentmi. Pamätajte, že to môže byť jediná časť, ktorej potenciálni investori venujú pozornosť, takže výkaz výkonnosti by mal byť stručný, živý, zaujímavý a mal by popisovať presné zobrazenie toho, čím sa zaoberá vaše podnikanie v súčasnosti.

Analýza trhu
Vaša firma sa musí zmeniť, keď sa váš cieľový trh mení. Bez ohľadu na to, či sú vašim cieľovým trhom starí ľudia alebo tínedžeri, nákupné návyky a vzory sa stále menia. Váš podnikateľský plán musí ukázať, ako vaša firma bude riešiť tieto zmeny. Ak ste sa rozšírili na nové trhy, a to buď demografické alebo geografické, váš obchodný plán by mal odrážať túto skutočnosť.

nápady

Finančné prognózy
Ak finančná analýza nie je vašou silnou stránkou, dôrazne vám odporúčame, aby ste prešli túto sekciu s vaším finančným manažérom. Môže s vami preskúmať vaše príjmy a výdavky s cieľom presne určiť, kde vaše podnikanie tvorí alebo stráca peniaze. S najväčšou pravdepodobnosťou sa vaše potreby pracovného kapitálu zmenili od doby, keď bol napísaný váš pôvodný podnikateľský plán. Môžete mať vyššie náklady na pracovnú silu alebo potrebujete nové vybavenie alebo technológiu, aby ste zostali konkurencieschopní. Ak predpovedáte nárast zisku ako výsledok nových produktov alebo služieb, uistite sa, že tieto predpoklady sa odrážajú vo vašom aktualizovanom obchodnom pláne.